Sportivate-Ingesprekmet

Tjonge, wat een dubbel gevoel zeg! ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ 
–๐—ž๐—ถ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—น, ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ด๐—ฒ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ฎ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ณ ๐˜๐—ฒ ๐—ฏ๐—น๐—ถ๐—ท๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป!–

Gisteravond in #Nieuwsuur werd een suggestie gegeven om de klassen op te delen in een sport-spel/ beweegactiviteit en andere deel binnen les. Zodat aantal leerlingen in klaslokaal kleiner is en de kinderen weer in het ritme van school kunnen komen. Dit werd ook eerder al bevestigd door Erik Scherder.

Hoogleraar neuropsychologieย Erik Scherderย gaf het volgende advies aan het einde van de eersteย #Lockdownย tijdens interview metย Lotte Klein

“Zorg dat je die lessen er niet meteen bovenop gooit, maar ga eerst met de kinderen buitenspelen, ravotten, spelen, dingen doen. Daarmee wordt de hersenschors heel actief. Die schors controleert alle irrelevante informatie, je kunt je beter concentreren en focussen. Maar ook je negatieve emoties zoals angst en verdriet worden onder controle gehouden door die schors. Hoe actiever je hem krijgt, hoe meer een kind controle krijgt over de narigheid van bijvoorbeeld mopperende ouders met korte lontjes of hele moeilijke thuissituaties. Dus ga eerst een tijdje ravotten met die kinderen en niet meteen denken dat je die taal- en rekenlessen in moet halen.”

#Basisscholenย enย #Schoolleidersย laten we het kind opย #Plaats1ย blijven zetten! Wij vanย Sportivateย staan voor jullie klaar om samen, als partner er te zijn voor het kind. Samen (beweeg)impact maken!

๐Ÿ…ป๐Ÿ…ด๐Ÿ†๐Ÿ…ด๐Ÿ…ฝ ๐Ÿ†‚๐Ÿ…ฟ๐Ÿ…ด๐Ÿ…ป๐Ÿ…ด๐Ÿ…ฝ ๐Ÿ…ด๐Ÿ…ฝ ๐Ÿ†‚๐Ÿ…ฟ๐Ÿ…ด๐Ÿ…ป๐Ÿ…ด๐Ÿ…ฝ๐Ÿ…ณ ๐Ÿ…ป๐Ÿ…ด๐Ÿ†๐Ÿ…ด๐Ÿ…ฝ!

 

Gert van Assen

Middleman Sportivate