
Tjonge, wat een dubbel gevoel zeg! ๐ฌ๐
–๐๐ถ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐ป๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐๐ฐ๐ต๐ผ๐ผ๐น, ๐บ๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐๐ฒ๐ฟ๐ด๐ฒ๐๐ฒ๐ป ๐๐ฒ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐ฎ๐ฐ๐๐ถ๐ฒ๐ณ ๐๐ฒ ๐ฏ๐น๐ถ๐ท๐๐ฒ๐ป!–
Gisteravond in #Nieuwsuur werd een suggestie gegeven om de klassen op te delen in een sport-spel/ beweegactiviteit en andere deel binnen les. Zodat aantal leerlingen in klaslokaal kleiner is en de kinderen weer in het ritme van school kunnen komen. Dit werd ook eerder al bevestigd door Erik Scherder.
Hoogleraar neuropsychologieย Erik Scherderย gaf het volgende advies aan het einde van de eersteย #Lockdownย tijdens interview metย Lotte Klein
“Zorg dat je die lessen er niet meteen bovenop gooit, maar ga eerst met de kinderen buitenspelen, ravotten, spelen, dingen doen. Daarmee wordt de hersenschors heel actief. Die schors controleert alle irrelevante informatie, je kunt je beter concentreren en focussen. Maar ook je negatieve emoties zoals angst en verdriet worden onder controle gehouden door die schors. Hoe actiever je hem krijgt, hoe meer een kind controle krijgt over de narigheid van bijvoorbeeld mopperende ouders met korte lontjes of hele moeilijke thuissituaties. Dus ga eerst een tijdje ravotten met die kinderen en niet meteen denken dat je die taal- en rekenlessen in moet halen.”
#Basisscholenย enย #Schoolleidersย laten we het kind opย #Plaats1ย blijven zetten! Wij vanย Sportivateย staan voor jullie klaar om samen, als partner er te zijn voor het kind. Samen (beweeg)impact maken!
๐ ป๐ ด๐๐ ด๐ ฝ ๐๐ ฟ๐ ด๐ ป๐ ด๐ ฝ ๐ ด๐ ฝ ๐๐ ฟ๐ ด๐ ป๐ ด๐ ฝ๐ ณ ๐ ป๐ ด๐๐ ด๐ ฝ!
Gert van Assen
Middleman Sportivate